Mostrar registro simples

dc.creatorSteim, Ivana Patrícia Iahnke
dc.creatorSilva, Adriane Borda Almeida da
dc.creatorPires, Janice de Freitas
dc.date.accessioned2012-12-10T23:06:50Z
dc.date.available2012-12-10T23:06:50Z
dc.date.issued2012-11
dc.identifier.citationSTEIM, Ivana Patrícia Iahnke; SILVA, Adriane Borda Almeida da; PIRES, Janice de Freitas. Aproximação ao conceito de fractal através da experimentação:uma abordagem didática. In: SIGRADI 2012, Forma (IN) Formação. XVI CONGRESSO DA SOCIEDADE IBEROAMERICANA DE GRÁFICA DIGITAL, Fortaleza, 2012. Didática e Curriculum. Vol. 01. Pag. 223 a 225.pt_BR
dc.identifier.isbn978 85 420 0074 0
dc.identifier.urihttp://guaiaca.ufpel.edu.br/handle/123456789/686
dc.description.abstractThe seizure of the concept of fractal allows you to establish a theoretical framework for the promotion of dynamic processes of generation and transformation of form. From a didactic interest, we sought to identify and analyze a tool of automated generation of fractal forms could contribute significantly to lay users in programming, understanding the concept of fractal. Drawing on constructivist theories of learning / teaching aimed to observe the potential of this tool to effectively approach to such concepts. A systematic held in the form of concept maps, is constituted as a learning object for the subject in question.pt_BR
dc.language.isootherpt_BR
dc.relation.ispartofseriesSIGRADI;2012. v.01 p. 223 a 225
dc.subjectFractalpt_BR
dc.subjectConstrutivismopt_BR
dc.subjectRepresentação gráfica digitalpt_BR
dc.subjectEnsino/aprendizagempt_BR
dc.subjectPOSGDpt_BR
dc.subjectGEGRADIpt_BR
dc.titleAproximação ao conceito de fractal através da experimentação: uma abordagem didáticapt_BR
dc.typeconferenceObjectpt_BR


Arquivos deste item

Thumbnail

Este item aparece na(s) seguinte(s) coleção(s)

Mostrar registro simples